In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Cape Cod

19 juli 2017

Cape Cod

"Hé, kijk nou dan!" Frank staat gebogen over de auto en wijst naar diepe krassen in het achter spatbord. Grote witte strepen over de hele linker onderhoek. Hoe kan dat nou? We denken dat de auto ernaast met uitparkeren gewoon even deze langs de huurauto heeft gehaald. Balen doen we wel. Maar goed, we laten de pret niet drukken hierdoor.

Op pad want vandaag gaan we naar Cape Cod, een schiereiland met prachtige natuur, stranden en zee. We rijden over secundaire wegen, de airco hoog aan, het is al snel 32 graden en vochtig buiten. In de auto is het heerlijk koel en we genieten van het landschap. Bos afgewisseld met landbouw, naarmate we dichter bij Cape Cod komen hoe drukker het wordt. Dit is bij de inwoners van Boston een geliefd gebied om te ontspannen dat merken we. Langs de weg loopt een kanaal en een park. We kunnen er parkeren en op de bankjes met tafeltjes lekker lunchten van alles wat we gisteren hebben gekocht. Met uitzicht op de brug die Cape Cod verbindt met het vast land. Daar gaan we dadelijk ook overheen.

Auto aan auto, rijden we stapvoets Cape Cod op, gelukkig wordt het verkeer minder als we de brug over zijn, maar toch nog druk. We rijden tot het visitor center bij het National Park.

Er wordt een film over de ontstaan van Cape Cod getoond. Duidelijk een gevolg van de ijstijden. Het geeft een goed beeld van de geschiedenis en ook dat stormen het eiland blijven vormen. We zijn toe aan wat rust, Boston en ook nu het verkeer maakt dat we rust gaan opzoeken. We zoeken ons hotel op. Onze kamer ligt op de tweede verdieping, heeft een veranda met twee stoeltjes en we kijken uit op het zwembad. Er zijn twee gebouwen met twee verdiepingen tegen over elkaar, er tussenin het zwembad en parkeerplaatsen. Alles is helder wit en hard blauw geschilderd, we denken dat we in Griekenland zijn;). We hebben al snel alles uitgepakt en even buiten gezeten, rust.. we praten de dagen na. Het schrijven van de blog is de afgelopen dagen nog niet gelukt, er waren te veel indrukken.