In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

America, here we come

Americahere we come!

17 juli 2017

Het besluit om naar De USA te gaan is vrij laat genomen, maar we hebben er veel zin in. Genieten van alle voorbereidingen zoals reisgidsen kopen, koffers pakken en een goede autoroutekaart.

We hopen de Amerikaanse cultuur te leren kennen, de natuur en steden te zien. En dat dit ons raakt ook al blijven we in een westerse cultuur. Frank is al eens een rondreis door het zuiden van de USA gaan maken, samen met zijn neef Ruud. En wat heeft hij daarvan genoten! En nu gaan wij samen een reis maken door New England, helemaal in het noordoosten van de VS, incl. een bezoek aan New York. We verheugen ons er op, ondanks zorgen over mijn vaders gezondheid.

En off we go.... een uurtje rijden naar Dusseldorf, auto parkeren en met een shuttle bus naar de luchthaven. We zijn lekker op tijd, inchecken hebben we thuis al gedaan. Dus nu de koffers afgeven en door de douane. Daar zijn we wel benieuwd naar nu de VS strenge veiligheidsmaatregelen heeft en een migratiebeleid is aangescherpt. Alleen mobiele apparaten en de handbagage gaan door een scanner. Vervolgens wordt ik met een handscanner gescanned, Frank kan zo doorlopen. Ook de pascontrole is snel gepiept. Hoezo strenge controle?

Nu wachten tot ons vertrek naar Heathrow. De vlucht verloopt prima, we moeten alleen boven Londen een aanta, extra rondjes vliegen vanwege drukte op de luchthaven.

De vlucht is in een uurtje al achter ons en we kunnen op Heathrow gelukkig op dezelfde terminal weer vertrekken naar Boston. We zoeken de douane op, maar vinden een gesloten kantoor. Dus is er tijd om wat te eten, we weten niet of er eten is tijdens de vlucht.

Een uur voor vertrek kwam de marechaussee die onze passen controleerden, d.w.z. Een korte blik op werpen. Bij de gate is het druk, en na het boarden worden we met bussen naar ons vliegtuig vervoerd. We rijden zo'n 45 minuten over de luchthaven langs de vloot van Britisch Airways, veel heel veel toetsellen. Helemaal aan de rand van de luchthaven staat ons vliegtuig. We zijn al eersten in het toetsel en kunnen zo rustig ons installeren. Na de start zitten we hoog boven de wolken en al snel komt er eten. Oeps... we zitten nog vol van het eten op Heathrow, selectief eten we dat waar we nog zin in hebben. We hebben nog een lange dag/nacht te gaan voor het morgenochtend is. We hebben het gezellig samen en genieten.

We vliegen terug in de tijd, het is in Boston 6 uur vroeger. Vertrek van Heatrow was rond 20.00 uur en we komen om 22.00 uur aan in Boston. Toch maar proberen te slapen, raampjes dicht want buiten blijft het licht.

Een uur voor landingstijd worden we wakker, kijken naar buiten en zien een prachtige paars/roze avondlucht. Ook zien we land onder ons en al snel zien we dat dit het noordoosten van de VS is. We blijven naar buiten kijken, mooi!

Boston komt al snel in zicht, we zien de wolkenkrabbers dichterbij komen. Geland.... we hebben Amerikaanse grond onder ons. We kunnen zo het vliegtuig uit lopen naar de loopband met onze koffers, ook hier geen controle.

We nemen de blue line richting carrental, waarwe onze auto kunnen ophalen, we merken hoe gemakkelijk alles hier loopt. Op rolletjes, so to speak!

"Oh your car is not jet here, but you can choose out of these cars" de juffrouw zwaait met haar arm rond om het aantal auto's te wijzen die we kunnen huren. Er staan enkele chevroletbussen een Dodge RAM pick up, een Jeep. We kijken elkaar verbaast aan, we zien ons nog niet in zo'n mega groteauto rondrijden. Op dat moment komt een compactcar aanrijden, een die bij gehuurd hebben. De beslissing is snel genomen, deze nemen we. De auto is een Hyundai Accent en is knalrood. Prima voor ons. De bagage er inen dan op weg naar ons hotel dat aan de zuidwesten van de stad ligt. Het vliegveld ligt aan de zuidoost kant. Een rit van een 45 minuten in het donker. Frank rijdt zo met deze automaat weg, over de highway en interstate zijn we zo bij ons hotel.

Een grote parkeerplaats vol auto's en een wit gebouw. We worden vriendelijk ontvangen en hebben een prima kamer. Moe maar heel gelukkig kruipen we in bed, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Morgen hebben we tijd om Boston te verkennen, leuk daar hebben we zin in!