In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Landen

Vandaag de allerlaatste blog van onze reis van 30 dagen naar Zuid Afrika. Hoewel jammer dat deze mooie ervaring achter ons ligt is het ook fijn om weer thuis te zijn. Alles staat in het teken van weer landen en dat is tot nu toe prima gegaan. Mede doordat bij thuiskomst er bloemblaadjes op de "oprit" lagen, verse bloemen op tafel, eten voor de een lekker ontbijtje en een lieve kaart. Dat is nog is fijn thuiskomen. Ook alle mail en berichtjes met daarin dank voor de reisverhalen en foto's op onze blog vinden we geweldig! Het was leuk om de doen en iedere reactie was spannend om te lezen. Het contact houden met iedereen was zo perfect voor ons.

Onze vlucht naar Dusseldorf is met Emerite en opnieuw is dat een positieve ervaring. We hebben weer achterin het vliegtuig plaats, maar nu naast de vluchtdeur, waardoor er veel beenruimte voor Frank was. Dat is toch anders zitten, dan de vlucht van J'burg naar Dubai met African Airlines. Frank heeft 10 uur opgevouwen gezeten.
We hadden in Dubai alleen een fruit gegeten omdat we verwachten dat er een ontbijt tijdens de vlucht geserveerd zou worden. En dit klopte ook, en tegen 12.00 uur ook nog een lunch, we zijn zowat het vliegtuig uitgerold in Dusseldorf. Om 14.30 uur geland in Dusseldorf en meteen de auto opgehaald in het long stay parkeerplaats. Hij stond er nog en ook het rechtsrijden was geen probleem, ging meteen goed. Maar wat een weer zeg..... Regen, regen, regen en maar 15 graden, brr.... Na een uurtje snelweg zijn we weer in Geldrop waar we vaststellen dat er werkelijk niets is veranderd, ook een hele geruststelling hoor. Opvallend is de groene kleur van Nederland en daar is regen voor nodig. Afrika is geel en rood.
Thuis lekker douchen, de wasmachine aan zetten en daarna bij mam in Geldrop gaan eten. Heerlijk om al onze reisverhalen te kunnen vertellen en foto's en filmpjes te kijken. Brengt ons meteen terug naar die momenten. We hebben alles zo intens beleefd. Ook pap en mam van Frank gebeld en daar gaan wemorgenavondbijpraten en eten, zin in.Morgenavondook Boris ophalen bij Eddy en Deborah die de afgelopen weken voor Boris hebben gezorgd. We hopen dat hij nog mee naar huis wil gaan, we missen hem!
We gaan wel op tijd naar huis en liggen tegen 21.00 uur al in bed, onze hoofden raken nog net het kussen en we zijn in dromenland. Dat kan ook niet anders, we hebben een hele nacht gereisd.
Dinsdagochtend lekker uitgerust wakker worden en 5 km hardgelopen. We zijn namelijk geschrokken...... Allebei 2 kg aangekomen deze vakantie. Maar het was de moeite waard, nu weer aan het matig en gezonde eten. Deze week ben ik nog vrij, volgende week de eerste 3- daagse werkweek. Het komend jaar mezelf een cadeau gedaan, nl. 2 dagen onbetaald verlof. Eerst helemaal in balans komen en daarvoor is rust nodig. Ik verheug me hier enorm op.
Frank gaat ergens deze week wel weer aan het werk en ook dat is goed. We zijn beiden nieuwsgierig naar het vervolg van de levensreis die we de afgelopen 11 maanden aan het maken zijn. Deze reis gaat volop door met ons huwelijk in januari in het vooruitzicht. We verheugen ons er op.
Wie weet tot een volgende blog, we houden contact!

Marie-Annet

Dag lieverds,
Fijn dat jullie weer geland zijn !

Aldje

Hoi Marjolein en Frank
Dankjewel voor de prachtige reisverslagen, de laatste heb ik nu pas gelezen v.w. mijn eigen vakantie. Ik wens jullie nog een mooie levensreis toe en als jullie ooit een roman gaan schrijven, dan hou ik me aanbevolen. Lieve groetjes en tot een volgend verslag.