In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Stau!

De stilte was vannacht oorverdovend. Geen enkel geluid is te horen, geen vogeltje,geen vliegtuig of auto, en dat in het centrum van het dorpje Nesselwang op een camperplaats waar zo'n 30 campers staan.

We hebben ons gisterenavond nog verbaasd over de omvang van de campers, die van ons is echt maar een kleintje. Sommige campers hebben het formaat van een touringcar.
Wij hebben intens genoten van het kleine en knus samenleven in onze camper. Eigenlijk heb je maar heel weinig nodig om je goed te voelen. Misschien is liefde krijgen en geven wel het belangrijkste ingrediënt om gelukkig te zijn.
We vertrekken rond 9.00 uur, maar rijden linea recta naar de bakker in het dorp, waar we uit de volle etalages met brood,broodjes, gebak, taart en koeken al snel te veel van dit alles kiezen. Ook nog met een grote kop koffie. We kunnen in de winkel in een coffeecorner lekker ontbijten. Eigenlijk is dit noodzaak omdat alles op is, de koelkast is leeg en nog lastiger de gastank is leeg. Hierdoor is water koken voor koffie oid, niet mogelijk. Ook werkt de koelkast niet meer, ook die werkt op gas. We hadden gisteren in Oostenrijk een poging gedaan om gas te tanken, maar blijkbaar kan je alleen "erdgas" tanken en dat is toch iets anders. Wie weet of je in Oostenrijk LPG kan tanken??
Na het ontbijt gaan we op pad, vandaag voor kilometers vreten. We moeten nog zo'n 600 km rijden en volgens de navigatie zijn we tegen 16.00 uur thuis.
Het eerste stuk van de reis gaat lekker, de Duitse Autobahn staat niet voor niets bekend om de hoge snelheden en het lekker door kunnen rijden. Na 3 uur rijden wisselen we van plek. Frank kan even rust nemen, ik ga rijden.
Vlak daarna zien We de signaleringsborden met " stau" oplichten en niet veel later wordt het stilstaan, Gas geven, optrekken, remmen, stilstaan, gas geven, optrekken en remmen. Dat afgewisseld met stukken waar er 100 km wordt gereden. De meeste stau ontstaat op plaatsen waar wegwerken zijn. Wij zijn onder de indruk van de ijverigheid van de Duitse overheid wat het onderhoud van het snelwegennet aangaat, werkelijk overal wordt aan de weg gewerkt. En zijn er dus files. Ook zijn we onder de indruk van de hoeveelheid auto's, we hebben het over personenauto's en niet over vakantieverkeer. Vooral veel audi, mercedes en BMW gezien, maar ook een Donkervoort en Maserati. Door Frank gecategoriseerd als " kleine piemel auto's" het leuke is dat deze dure auto's net zo lang in de file staan als wij.
We stoppen tegen 15.00 uur om even een broodje te eten, tot die tijd geen honger door al het lekkers bij het ontbijt. Intussen hebben we ook gas getankt, en bleek dat er nog wel gas in de gastank zou hebben gezeten. Ra,ra, hoe kan dan?
Frank neemt het stuur weer over voor de laatste 300 kilometer. In totaal hebben we 3700 kilometer gereden en wij merken nu pas hoe ver Kraotie eigenlijk is. Doordat we zowel de heen als terugreis over meerdere dagen hebben gereden, en tijdens deze dagen ook vakantie hebben gehouden, lijkt het niet zo ver.
Tegen 19.30 uur rijden we Geldrop binnen, en komen we thuis. Het is lekker om te landen, er ligt een stapel post, het is fris in huis. We maken de camper in drie kwartier leeg en de wasmachine aangezet.
Bij de post zit een welkom thuis kaart en er zijn prachtige donkerrode pioenrozen, verschillende appjes en telefoontjes. Dit is zo fijn thuis komen. Het is voor ons erg fijn geweest om met zo veel lieve familie en vrienden deze reis te kunnen delen.
Dit is de laatste blog, maar..... Over enkele maanden gaan we 4 weken naar Zuid Afrika. We gaan dan opnieuw een blog bijhouden, voor ons zelf om een reisverslag te maken, maar zeker ook voor iedereen die het leuk vind om ons te volgen. Tegen die tijd krijg je een berichtje hierover.
Heel veel groetjes,
Marjolijn en Frank

Aldje

Welkom thuis. Bedankt voor de mooie reisverslagen en de foto's, ik heb er volop van genoten. Ik kijk al uit naar jullie volgende reis. Lieve groetjes en heb het goed samen.

Olga

OK, 4 weken kan ik wel wachten op het vervolg....