In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Adrenaline

De adrenaline heeft vandaag lekker door onze aderen gestroomd, en dat voelt goed hoor.

Vanmorgen alle lieve, fijne, warme berichten om ons te feliciteren en veel geluk toe te wensen met onze huwelijksplannen. Het gaf ons een adrenaline-kick.
De zon scheen al volop toen we wakker werden, maar niets van de zon gemerkt doordat we in een dal staan en daardoor in de schaduw. Het zicht op de hoge pieken rondom ons, sommige met nog sneeuw of gletsjers er op, deed ons het ene Ohhh... Wat mooi, Kijk daar eens.... Zie daar, kijk toch hoe mooi, roepen. De hele camping heeft geweten dat wij er waren. Gelukkig waren er maar weinig gasten, ondanks de enorme hoeveelheid caravans, die omgebouwd waren tot een soort van buitenhuisjes. Er is daarbij veel hout gebruikt. Bij enkele huisjes was er veel huisnijverheid en vakmanschap toegepast, want hele randen bestonden uit houtsnijwerk.
Na een lekker ontbijtje ( yoghurt met aardbeiden en banaan) gaan e op pad om vandaag weer 500 km te rijden en vooral onderweg van alles te genieten. Nou dat doen we, elke bocht in de weg geeft geweldige vergezichten op de Dolomieten en vooral omdat het vandaag helder zonnig weer is, lijkt het of we op de top van de wereld rijden. Sneeuw, bossen, stenen en rotsen lijken oneindig aanwezig te zijn. We rijden via Ss51 naar Toblach en nemen daar de SS49 naar Bressanone. Waar we rechtsaf de snelweg A22 naar de Brennerpas nemen.
We hadden ons voorbereid op een geweldige ervaring, het rijden over de Brennerpas zoals bezongen door Henk Wijngaard, maar helaas, ondanks de mooie uitzichten was er vooral veel (vracht) verkeer. We zijn ook ongemerkt Oostenijk binnengekomen. Hier dus geen adrenaline kick en een volgende keer gaan we over een mooiere pas. We hebben ook nu overwogen via een andere pas te rijden, maar deze pas is pas vanaf juni open, dus nu geen doorgang mogelijk.
We rijden over de snelweg verder naar Innsbruck waar we linksaf gaan tot aan Mieming waar de 179 op gaan. Dit is op de kaart een secundaire weg met geweldige bochten en vergezichten. De bergen hebben pieken tot boven de 3000 meter. En oh zo mooi, al snel blijkt dat wij beiden van bergen houden.
We zien een bakkerswagen in een dorpje staan en dit is meteen een reden om te stoppen en inkopen te doen. Vooral veel lekkere koeken met hazelnoot en chocolade, kruisbessen uit de regio en grof bruin brood met kummel. Ook kopen we lokale kaas. Alles blijkt enorm lekker te zijn, maar voordat we gaan eten zien we op een bord " aardpiramides" en dat prikkelt onze nieuwgierigheid. We besluiten de borden te volgen en deze piramides op te zoeken en daar te lunchen. De rit brengt ons via kronkelwegen naar grote hoogte waar we een parkeerplaats bereiken en we nog 30 minuten moeten lopen voor de piramides. We drinken koffie en eten koeken en brood, energie voor een flinke wandeling. Boris staat al in de startblokken, wat gaat hij graag met ons mee. We klimmen inderdaad een half uur, door prachtige bossen, maar geen piramides. We moeten nog 10 minuten verder volgens een nieuw bordje. Oke dat doen we dan, maar als vervolgens weer 10 minuten lopen wordt aangegeven, besluiten we de piramides te laten voor wat het zijn. Het terug lopen gaat makkelijker, bergaf. De wandeling van een uur heeft ons goed gedaan, we hebben lekker energie gebruikt en genoten van deze tocht.
We rijden terug naar de 179 en gaan de Fernpass rijden. Dit is een kolfje naar de hand van Frank, lekkere adrenaline kick door de steile weg en vele haarspeldbochten. Achter iedere bocht weer meer en hogere bergen. Geweldig is dat.
Vlak voor Reutte rijden we ineens onder een hoge hangbrug door, vlak naast kasteel Hochschanz. Meteen kijken we elkaar aan en tegelijk zeggen we, "dat gaan we doen!"
We kunnen al snel omdraaien en terug rijden, de camper parkeren en lopen naar de start van dit kasteelcomplex met hangbrug. Het blijkt de langste en hoogste hangbrug van Europa te zijn, 113 meter hoog en 406 meter lang en 1 meter breed. gebouwd in 2014. Er kunnen 1000 personen te gelijk op. De kabels hebben een doorsnee van 60 mm en trekken met een kracht van 125 ton per kabel, daar zijn er 4 van.
Gelukkig was het nu niet druk. En tegen 17.00 uur beginnen we aan de klim bergop, naar de start van de brug. Een klim van 30 minuten, maar die lopen we prima. Aangekomen bij de ingang van de brug voelen we de adrenaline stromen, het kriebelt zelfs in buik en tenen. Het loopvlak van de brug is van doorzichtig metalen rooster, dat op 113 meter.....adrenaline! De brug lopen we over, de brug zwiept heen en weer, de wind waait hard en het stabiel lopen is lastig. Maar wat is dit leuk. Aan de andere kant van de brug kunnen we naar een uitzichtpunt lopen en naar kasteel en brug kijken, foto's maken en genieten.
We gaan weer terug over de brug, nu langzaam om naar beneden en om ons heen te kijken. Opnieuw veel adrenaline!
Na afloop houden we elkaar lekker lang vast, dit was zo fijn!
We vervolgen onze weg en nemen al snel afscheid van Oostenrijk en rijden bij Fussen Duitsland binnen over de A7. Bij Nesselwang gaan we de weg af, en rijden naar een camperplaats voor de nacht.
De blog schrijven met muziek van Warren Hayens is een genoegen, Frank en ik zitten te chillen na een heerlijk maal ( Hausgemacht " iets " met heel veel uien en kaas, succes verzekerd!) en enkele glazen bier in een Stube en hebben lol in het schrijven van de blog en het kiezen van de foto's.
Vandaag was weer een heerlijke relaxed dag, waar we enorm blij zijn met elkaar en het samen op reis zijn. Dat geeft pas adrenaline<3!

Jac en Toos

Oostenrijk is prachtig, wij waren er ook vaak. Jullie komen steeds dichter bij huis en genieten van alles wat op jullie pad komt. Voor morgen een fijne dag en goed thuis. Bedankt voor alle mooie reisverhalen!! Xxx pap en mam.

Lian

Oostenrijk is mooi!!!! Vaker in de buurt van Reutte geweest, helaas was die brug er toen nog niet! Spannend en een geweldig uitzicht natuurlijk. Goede terugreis.