In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

In de wolken!

Vandaag zijn wij in de wolken. We vieren dat we 9 maanden een relatie hebben waar we heel erg blij mee zijn. Zo blij dat wij ons leven met elkaar willen delen, WIJ GAAN TROUWEN!!!! Dit wisten wij al omdat tijdens onze vakantie in Luxemburg, Frank een romantische huwelijksaanzoek heeft gedaan die meteen met een "ja" werd beantwoord. "Wij zijn in de wolken". Alle reacties tot nu toe zijn hart verwarmend en doen ons erg goed.

Met zo'n start van de dag en na een lekker ontbijt beginnen wij aan de terug reis. We hebben daarvoor 3 dagen uitgetrokken omdat we binnendoor ( weinig snelwegen) willen rijden. We verlaten Istrië ( Kroatië) via een mooie route en komen bij Secovlje de grens van Slovenië over. Een korte route door Slovenie, zonder snelwegen ivm tolvignet dat we niet willen kopen, je bent Nederlander of niet? We rijden via Muggia ongemerkt Italië binnen via een heel smal stijgend slingerweggetje, waarover we twijfels hadden of dit wel de goede weg is, plots zien we een vervallen tolhuisje met een bordje "Italië", blijkbaar zijn we de grens over. We zijn in de wolken.
We wisselen aan het stuur, Marjolijn gaat het stuk snelweg door Italië rijden. We gaan de A4 richting Venetië op en twijfelen nog even of we daar naar toe gaan, om romantisch te gaan gondelen? Maar het weer is erg slecht, veel regen en koud(13 graden) waardoor we er vanaf zien. Dit doen we zeker nog een andere keer.
We sturen ter hoogte van Venetië richting Conegliano, de A28 op, om dan het laatste stuk van de A 27 te rijden en zo in de Dolomieten te belanden.
De bergen worden steeds hoger en de bergwegen smaller en stijler. We zijn/bevinden ons in de wolken.
Tijdens de rit is er plots een omleiding en worden we een hele smalle bergpas opgestuurd. Het is op sommige plaatsen zo smal dat we moeten stoppen om de tegemoet komende vrachtauto's door te laten gaan. Soms maken we ons zorgen om de spiegels.
Tegen 16.00 uur hebben we zin om ergens een plek om te overnachten te zoeken. We zijn dan in Cortina, maar al snel blijkt dat geen van de vele campings open is. Dan maar eerst wat boodschappen doen en lopen in de regen het dorp in. Bij een delicatesse-zaak weten we bananen, aardbeiden en ham te komen voor een duizelingwekkend bedrag. In het hele dorp is verder geen winkel open.
In de campergids uit 2009 een camperplaats gezocht en gelukkig blijkt er een bij het oude vliegveld van Cortina te zijn. We navigeren hier naar toe maar eenmaal aangekomen blijkt ook deze mogelijkheid onmogelijk omdat de camperplaats is opgeheven. Gelukkig hadden we vlak van tevoren een camping gezien en besluiten daar naar toe te rijden en indien nodig op de parkeerplaats bij de ingang te overnachten.
Na enige tijd komt de eigenaresse aanrijden en we kunnen een plek op de camping gaan uitzoeken. We vinden een plaatsje naast een kolkende bergrivier, onder de pieken van een hoge berg en zijn weer in de wolken. We zijn op zo'n 1300 meter.
Moe maar voldaan gaan we koken, want intussen hebben we honger gekregen. We maken de verwarming aan en eten smakelijk. Nog de blog schrijven en dan lekker onder de wol. Ook dan zijn we weer in de wolken.
Nog zo'n 1000 km te gaan voor we thuis zijn, daar gaan we iedere kilometer van genieten. We houden jullie op de hoogte.

Marjan

hartelijk gefeliciteerd met dit mooie voornemen. Wat een blijdschap!

Olga

Oh, wat een verrasing! Dat had ik helemaal niet verwacht... of toch wel? Veel plezier samen op jullie roze wolk!

Fred, Joos en Eva

AAAAAARGHBDDZVQKJ FH JSK FSJK???????!!!!!!!

Jullie zien het. Woorden schieten tekort. De Knibbies staan ondersteboven van dit blije nieuws. We zijn heeeeeeeel blij voor jullie. Geniet!!!
Kus