In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Waterfietsen

Dit is vakantie, lekker niets doen, op tijd iets eten of een wijntje met een kaasje, muziek, zon,zee en strand. En dat samen met je geliefde. Vandaag is een dag waarin niets gebeurd, behalve bovenstaande.

Eerst melden bij het kantoor van de camping omdat deze gisterenavond dicht was. We komen hier pas na het ontbijt aan toe en dan loopt het al tegen 11.00 uur. Daarna naar het restaurantje op de camping voor een heerlijke omelet met ham, brood en koffie. We kijken onze mails, facebook en blog na. En het lukt enkele foto's te plaatsen, hoewel internet erg traag is. Het moet helaas bij enkele foto's blijven omdat er op enig moment helemaal geen internet meer is. Prima zo, helemaal in het hier en nu zijn. Ik laat Boris lekker in zee zwemmen, hij geniet met volle overgave, en schudt zich lekker uit op het terras incl. de tafelkleedjes ( oeps!)
We informeren op de camping naar het huren van een motorbootje. Er zit nl. ook een diving school. Een bootje uren kan, het advies is dit om 17.00 uur te doen ivm de stroming. En of we een vaarbrevet hebben...?? Voor een motorbootje?? Nee dat hebben we niet. Oh... dan kan het motorbootje toch gehuurd worden, want als er alleen met brevet gevaren mag worden blijven alle bootjes aan de kant, en dat is niet de bedoeling. De goede man wil indien we met de politie problemen krijgen zelfs de eventuele boete betalen. We besluiten te wachten tot 17.00 uur en hebben twijfels over dit avontuur.
Gisteren hebben we Pledge gekocht en ook een nieuwe lakenset voor de camper. Kortom we gaan aan het poetsen, en dat is heerlijk. Alles ruikt weer lekker fris en blinkt. Het bed siert zich in blauw witte strepen, vanavond onder schone lakens slapen, hoe lekker is dat :-)
Na een uurtje is het wel klaar, en gaan we onze slippers aan doen zodat we kunnen gaan waterfietsen.
Zo leuk dat we beiden heel snel een plannetje kunnen maken en dit even snel in een nieuw plannetje kunnen omzetten. Het leven blijft dan heel verassend. De camper staat de hele dag in de schaduw met alle ramen open. Voor Boris een heerlijke plek om lekker te slapen.
Goed, op pad voor de waterfiets. Eerst de " goede man" zoeken, dan met een sloep naar een waterfiets. We mogen zelfs kiezen, met of zonder glijbaan. Het wordt er eentje zonder glijbaan. We klauteren en glibberen aan boord van de waterfiets. Hoe leuk kan dit zijn, we hebben al snel de smaak te pakken, vooruit, langzaam of snel, alleen of samen trappend. Achteruit kan ook net als dobberen. We leggen een hele afstand af, langs de eilandjes waar we vanuit de camping op uitkijken. We kunnen steeds de bodem zien zo helder is het turquoise water. Spetteren elkaar nat, lekker fris bij deze temperatuur ( weer 27 graden) . Na zo'n 2 uurtjes fietsen zijn we er mee klaar en we leggen de waterfiets weer aan haar anker. Vervolgens wordt het wachten tot de ' goede man' ons met zijn sloep komt ophalen. Dit lukt na een half uur. Gelukkig vermaken wij ons erg goed met elkaar, we hebben zo veel plezier, we lachen wat af.
Weer terug bij de camper is t tijd voor een biertje en kaasje ( die kaas van 18 euro gekocht langs de weg op 't eiland Pag), dadels en salami. We klauteren over het paadje naast de camper naar ons privé strandje, laten Boris lekker apporteren in het water. Hij zwemt er vlijtig op los, is zo blij als hij kan zwemmen. Ik besluit om ook in het water te gaan, gewoon jurkje uit en in onderbroek het water in. Dit tot groot genoegen van Boris ,die al blaffend met me mee zwemt. Frank zit lekker te genieten van het schouwspel. Het in het water gaan vraagt wel enige voorzichtigheid omdat de bodem uit scherpe rotsen bestaat. Even later gaat Frank het ook proberen, en laat zich voorzichtig in het water zakken. Ondanks voorzichtigheid haalt Frank zijn hand open, en in het water lijkt dat enorm. Gelukkig blijkt het later mee te vallen, een gaatje in de handpalm.
Samen snel even de douche in en nu is Frank heerlijk worstjes aan het bakken en een salade aan het maken. Wat zal dat smaken.

Jac en Toos

Wat een leven, als God in Frankrijk zeggen we tegen elkaar.Het is jullie van harte gegund en we hopen en wensen dat er nog een paar hele mooie dagen voor jullie komen.We volgen jullie met veel plezier!! liefs pap en mam.

Marjolijn en Frank

Dankjewel voor de leuke reacties pap en mam! We genieten met volle teugen en hebben inmiddels een tas vol verhalen, foto's en films! Heel veel lieve groetjes!!