In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Blue Lagoon, still blue....

Blue Lagoon II

Bedankt voor al jullie leuke reacties op onze blog. We nemen jullie graag mee op onze reis.
Het is hier s'nachts echt stil, geen verkeersgeluid of vliegtuigen. En dat is heerlijk, we slapen dan ook als rozen, wellicht ook doordat we actief en buiten zijn overdag.
We zijn vroeg uit de veren en na een lekker ontbijt gaan we met de camper naar de Plitvice- meren voor een tweede dag genieten van dit natuurwonder dat op de Unesco Wereld Erfgoedlijst staat. Vandaag gaan we de noordelijke meren en watervallen bekijken.
We steken vanaf P2 het Kozjak meer over met een elektrisch aangedreven boot. Het water is opnieuw turquoise, bomen zijn licht groen, wat een prachtige combinatie is. We lopen vervolgens route K, die bovenlangs elkaar opvolgende waterbekkens gaat. De waterbekkens zijn met elkaar verbonden door watervallen. Heel bijzonder is dat we over de watervallen kunnen lopen.... via houten wandelpaden. Het water kolkt letterlijk onder ons door. Het is erg mooi aangelegd en we komen dan ook langs prachtige uitzichtpunten en grotten. We stijgen en dalen meerdere keren. We zijn weer onder de indruk van zoveel moois. Ook Boris geniet want vandaag kan hij meerdere keren zwemmen en koelen. Het is drukkend warm bij 25 graden. Wij hebben het ook warm gekregen en na 7 uur lopen, kijken, verbazen, rusten en praten trakteren we ons zelf op koffie met pannenkoekjes en nog bosbessensap ( ongezoet en erg lekker)
Tegen 18.00 uur gaan we nog een tocht rijden en hopen op een winkel zodat we wat te eten kunnen kopen. Het inkopen is geslaagd en bij het verlaten van de winkel worden we door een man aangesproken " komt uit Nederland?", waarop wij bevestigend antwoordden en hij heel blij kijkt en zegt dat zijn dochter in Mijdrecht woont.
We rijden door vele kleine dorpjes en stille weggetjes ( die niet overal even goed zijn). We zien riviertjes met duizenden dotterbloemen, een watermolen en een spookdorp met ingestorte huizen ( een dak lag zelfs op de weg) Uiteindelijk kunnen we niet verder, de weg is afgesloten en er zit niets anders op dan dezelfde weg terug te rijden. Gelukkig is ook de terugweg genieten van de omgeving en we kunnen ook de omgeving filmen.
Terug op de camping komt de "hippie campingbaas" ons een karaf Kroatische wijn uit Istrie brengen, helaas N.T.Z - wijn. Helaas viel de karaf om voordat we de kans hadden om de wijn op de drinken. ( N.T.Z.= Niet Te Zuipen). Het gebaar is natuurlijk erg leuk!
Ook vandaag merken we zo veel rust bij elkaar en dat terwijl we zo veel ondernemen. Genieten heet dat!!
We gaan plannen maken voor morgen en besluiten om naar Zadar te rijden en dan veder te zien. Wordt vervolgd....