In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Blue Lagoon

Na een lekkere relaxed ochtend met heerlijk ontbijtje gaan we met een goed gevulde rugzak op pad naar de Plitvice meren. Vanaf de camperplaats zo'n 2,5 km lopen langs mooie bermen vol met de mooiste bloemen die je in Nederland alleen in de tuin tegen komt. Zoals longkruid, vergeet-mij-niet, Lieve-vrouw-bedstro, pinksterbloem, hengel, orchidee, wolfsmelk en enkele die we niet bij naam kennen.

Nog even over de camperplaats, we zijn terecht gekomen bij een hippie die zijn wilde haren alleen letterlijk kwijt is. Hij heeft in een schuur een soort van kroegje gemaakt, die vol gehangen is met ( Nederlandse voetbal) vlaggen en gevuld met houten tafels en stoelen. Hij maakt erg graag een praatje met ons en de andere gasten ( d.w.z. Nog 1 camper).

Het is vandaag heerlijk wandelweer, zo'n 25 graden en wisselend bewolkt. We ontdekken tijdens onze wandeling een " market" wat later een supermarkt vol met " klutter" ( = overbodige rommel ) blijkt te zijn. Wel ongemakkelijk als je eten nodig hebt.

Het eerste wat we bij de entree van de Plitvice meren doen is een lekkere koffie drinken, met spaghetti ( Frank) en pancakes met noten ( Marjolijn). Ook weten we te pinnen en enkele Kuna = is de Kroatische munt, te bemachtigen.

We gaan met een Unimog met wagons naar de top van de Plitvice meren. En wat is het hier adembenemend mooi, zo veel groen en blauw. Bij momenten wanen we ons bij de Blue Lagoon, romantisch, mooi, feeeriek. Een buitengewoon landschap. We lopen zeker 10 km langs de watervallen met waterbekkens. Een groot deel gaat over houten wandelpaden, die zich vlak boven het water bevinden. Voor Boris inspannend lopen omdat er flinke spleten tussen de planken zitten en hij hier met zijn pootjes tussen kan komen. Hij loopt dan ook voortdurend voorop ( wanneer zijn we er nou???)

Het water is turqoise en kraakhelder, je kunt overal tot de bodem kijken, en ook de vissen kunnen we zien zwemmen. Al het dood hout dat in het water is gevallen kan je zien liggen op een bodem van kalk. We maken heel veel foto's en zijn ook druk aan 't filmen, tot we erachter komen dat je niet alles kunt fotograferen. We genieten volop van zo veel moois en dit maakt ons ook emotioneel, hoe mooi kan het leven zijn als je samen kunt genieten

We steken het laatste en grootste meer over met een electrische boot, en belanden uiteindelijk op een teras in de zon met een glas bier.

We lopen de 2,5 km terug naar onze camper, met een ingekocht maaltje uit de ' market'. Als we het terein op lopen krijgen we een ontvangst van de " hippie" met 2 halve liters Kroatisch bier ( lekker koud). We drinken deze bij de kroeg op onder het genot van een gesprek over honden met de hippie met op de achtergrond Eric Clapton.

Daarna koken we ons maaltje en genieten hiervan. Moe, gebruind en gelukkig kruipen we ons bedje in.

Tot morgen

Sophie en Frans

Hallo Marjolijn en Frank,
Geniet van jullie heerlijke vakantie!! Wat een mooie plaatjes bij jullie verhalen.
We vermaken ons ook prima hier in Cornwall; het weer is echter minder tropisch .
Veel plezier samen! Frans en Sophie

Frank & Marjolijn

We zijn benieuwd naar jullie vakantieverhalen uit Cornwall. Wij genieten met volle teugen in Kroatie!

Marly

Wat een prachtig verhaal, heerlijk om te lezen en de foto's te zien. Liefs,
Marly