In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Reizen

Vandaag 900 km voor de boeg waarbij we in 1 dag door 4 landen reizen, Duitsland, Oostenrijk, Slovenie en Kroatie.

Gelukkig zijn we goed uitgerust en gaan relaxed op pad. Het is druk op de weg en er wordt erg hard gereden, maar wij laten ons daardoor niet opjagen, het is tenslotte vakantie. Daarentegen genieten we volop van alle mooie vergezichten, de Alpen met besneeuwde toppen zijn indrukwekkend. Ook de vele tunnels zorgen voor de nodige afwisseling. Onderweg hebben we veel regen. De grensovergang naar Slovenie is na een tunnel van 8 km, maar voor deze tunnel staat ineens al het vekeer stil. Grote vrees dat we hier enkele dagen zouden moeten bivakkeren. Rondom ons auto's met kentekens uit verre landen, veel vreemde talen zijn te horen. Gelukkig gaat het na een 30 minuten weer rijden en blijkt dat de tunnelbuis afgesloten is geweest ivm een ongeval op de andere rijbaan. Wij komen veilig door de tunnel en rijden zo Slovenie binnen, iets wat we even vergeten waren omdat we dachten meteen in Kroatie te komen ????????????????

zowel in Oostenrijk als Slovenie is een tolvignet nodig, deze kopen we onderweg. Ook staan er regelematig tolpoortjes waar nog tol betaald moet worden.

Slovenie zien we in avondlicht, en we rijden via Ljubljana via Zagreb naar de Plitvich meren. De route over de E761 ( secundaire weg) is in het donker, en dan bedoelen we echt donker. Er zijn geen straatlantaarns oid, en de dorpjes zijn piepklein met enkele lantaarns. De tweebaansweg vraag concentratie maar voor Frank is dit " heerlijk rijden" zoals hij zelf zegt. Tegen 21.30 komen we bij de eindbestemming en na enig zoeken vinden we na een stijl zandpad een prachtige camperplaats. We warmen nog de laatste spaghetti op en na het eten vallen we als een blok in slaap met de gedachte dat we morgen samen wakker worden in Kroatie!