In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

We love Portugal

"We love Portugal!"

Vandaag gaan we terug naar Nederland en dat voelt goed. Aan het eind van iedere reis die we samen hebben gemaakt beseffen we hoe we genoten hebben van de reis maar ook hoe fijn het is om weer naar huis te gaan. Naar Boris, de familie en vrienden, de dagelijkse dingen.
We hebben na het ontbijt alles ingepakt en checken voor 10.00 uur uit. We hebben besloten om de rit naar Lissabon via de snelweg af te leggen, zodat we niet de hele dag in de auto hoeven zitten. In Lissabon moeten we de auto inleveren en wachten op onze vlucht.
Het prachtige weer vergezeld ons tijdens de rit door de Algarve. Plots is er zeer dichte mist, als uit het niets. Gelukkig zijn wij met nog twee anderen de enige auto's op de weg, maar het is toch oppassen geblazen. Net zo plotseling als de mist kwam is deze na enige tijd weer weg en gelukkig blijft het de verdere reis zonnig.
"Kijk, kijk daaar, zie je die nesten! Het zijn Ooievaars, kijk eens hoeveel".We zien grote nesten bovenop de elektriciteitsmasten, precies op die plekken waar er een verbreding zit. De masten lijken wel ooievaarsflats, wel 5 nesten onder elkaar allen bewoond met echtparen ooievaars. We kijken onze ogen uit. Dit zien we vlak naast de snelweg, terwijl masten verderop leeg zijn. Waarom is dat? We zien ook een groep van wel 50 ooievaars in een drassig gebied op zoek zijn naar eten. Tijdens de rest van de reis zien me met regelmaat de ooievaars.
Naarmate we Lissabon naderen wordt het drukker op de weg, maar de hele rit is het erg rustig geweest. We rijden in Lissabon over dePonte de Vasco da Gama, een enorm lage brug over de Taag. Boven Lissabon hangt er een smog laag, grijze lucht ondanks de zon. We volgen de borden naar het vliegveld en het lukt nog om de auto af te tanken.
We rijden de parkeergarage in waar we de auto moeten inleveren, halen onze spullen er uit terwijl er een oorverdovend lawaai om ons heen is. We blijken in de wasstraat van de car-rental te staan. Er worden wel 10 auto's tegelijk gewassen, vandaar t lawaai. Gelukkig loopt het inleveren gesmeerd, ondanks onze zorg dat we in pas in Évora een kleine deuk boven het achterraam hebben ontdekt. We weten zeker dat deze deuk niet door ons toedoen is ontstaan, maar was deze aangetekend op het schadeformulier bij afhalen? We hebben geen idee. Nu krijgen we er geen opmerkingen over, dus gaan we er vanuit dat het in orde is. Opluchting bij ons beiden.
Al snel lopen we de vertrekhal van Lissabon airport binnen, halen een koffie en broodje en schrikken van de prijzen. We besluiten om buiten in de zon te genieten van onze lunch en volgen daarmee het advies uit Nederland op. Nl. Nog zo lang mogelijk van de zon genieten. Ik begin aan de blog en Frank zoekt de foto's uit. Na verloop van tijd wordt het buiten fris en zoeken we een plekje binnen op. We hebben nog wat uurtjes te wachten, straks nog wat proberen te slapen voor ons vertrek. Gisterenavond hebben we al ingecheckt en zitplaatsen met extra beenruimte genomen, voor Frank, een keer niet dubbelgevouwen zitten.
De reis gaat voorspoedig en om 02.30 uur zijn we thuis. Heel Nederland doorkruist over donkere autowegen, zonder auto's maar met veel mist. Nu lekker slapen en dromen over Portugal. Een volgende reis zit al in onze gedachten, maar dat is voor later. Morgen Boris ophalen bij Eddy en Deborah, die liefdevol voor hem zorgen en waardoor het voor ons mogelijk wordt om reizen te maken, super bedankt daarvoor.
We hebben deze reis ook weer genoten van de reacties via de blog of via de mail, we kijken daar altijd naar en vinden het bijzonder dat er interesse is in onze blog. Wij beleven er nog steeds veel plezier aan om deze te schrijven en het maken en plaatsen van de foto's. Het fotoboek met onze verhalen en foto's kan weer gemaakt worden zodat deze thuis aan tafel bekeken kan worden.

Helene

Bedankt voor het mooie reisverslag.Ik ben ook weer lekker meegereisd met jullie.

Marjan

Weer bedankt voor deze mooie reis! Succes met 'het huis'!