In-den-Bonten-Roosch.reismee.nl

Room to move

Room to move

We zitten voor de camper met een geweldig uitzicht over het meer. Het licht en het water spelen steeds samen hetzelfde spel. Stereo, spiegelbeeld. En zo snel als de wind. We kijken onze ogen uit. Zo ver kijken zonder iets van menselijke activiteit, bomen dichtbij elkaar, eiken, berken, naaldbomen, lijsterbessen en een bodem bedekt met bosbessen. Deze zijn heerlijk! Het rendier en de trollen fantaseren we erbij;)
We eten de verse bruine broodjes,die we besteld hadden, met een dikke laag jam en appelstroop op. Heerlijk!
We zitten lekker te lezen.
" Weet je welke zin er in m'n hoofd zit, m'n lief?" "?"."I can be the best unless I got room to move" zo voel ik me en dat voelt zo geweldig. Dit heb ik nog nooit gevoeld. Een kleine hit was dit ooit van John Mayal, maar de woorden zijn oh zo waar! Wat volgt is een diep gesprek over ruimte geven en nemen, zekerheden en onzekerheden, liefde en geluk en het beste uit jezelf halen.
Tegen 12.00 uur lopen we naar het restaurantje voor koffie met de zelfgebakken bosbessen taart. En natuurlijk even naar reacties kijken. Enkele reacties uit Stramproy met groeten aan de beheerders van deze camping & restaurant. Blijkbaar komen zij uit Stramproy, intussen wordt er hier dan ook in het dialect gekaldj :-)
Vandaag maken we een pas op de plaats, lekker niets doen. "Brr...ik krijg 't koud, achter de camper zitten we warmer. Hop de stoelen, 't tafeltje en wij verhuizen naar de achterkant van de camper, uit de wind. Het waait nl. hard en recht op ons. " het is warm hier in de zon, zullen we naar de voorkant verhuizen?" Hopla,stoelen , tafel en wij verhuizen naar de voorkant. Dit doen we zo nog een keer of 4!
Toch zit we om tegen 14.00 uur binnen in de camper. De wind trekt steeds meer aan en de wolken worden dikker en grijzer. Het gaat ook nog regenen. We kunnen nu de overkant van het meer niet meer zien en ook de eindeloze bossen verdwijnen in een witte mist.
Frank sluit de Bluetooth-speaker aan en we genieten van fijne muziek. En lezen ook.
Ik kruip lekker in bed en val vrijwel meteen in slaap. En wordt een paar uur later door m'n droomprins wakker gekust:) en heb meteen een lach op m'n gezicht.
We lezen nog wat en gaan dan lekker eten in het restaurant. Hamburgers met frites;)
We zien leuke reacties op internet en reageren daarop.
Het restaurant bestaat uit een houten huis met 4 ruimtes. Het is uiteraard aan de buitenkant rood geschilderd en van binnen zie je de wanden van houten planken, wit en groen geschilder. Zoals bijna overal in Zweden, pak je zelf je dienblad, bestek en glas of kop. En na het eten zet je dit in een rolkar. Net zoals bij IKEA. Water is altijd gratis te krijgen en ook dat neem je zelf.
We nemen nog koffie. Een Zweeds gebakje met amandelen, erg lekker. Nog via Facebook foto's van het huis van ons nieuwe buren. De oprit en tuin zijn bestraat, boven ligt de vloer. Super voor hen! Wij voelen kriebels, wij gaan het komende half jaar verder met de bouw van ons huis, zo fantastisch om samen te doen.
Opnieuw een heerlijke dag vandaag, en morgen is er ruimte om te doen wat willen doen.